City trip Antwerpen verslag + italiaans restaurant tip

Zoals ik al in de snapshots van februari aangaf, ben ik halverwege februari een city  trip Antwerpen gedaan. Hoewel het helemaal niet zo ver weg is, voelde het de city trip Antwerpen wel als een echt weekendje weg. De stad beviel goed en vandaag laat ik je zien wat wij gedaan hebben tijdens onze city trip Antwerpen!

Antwerpem

Antwerpen is vanaf Delft best goed bereikbaar. Er gaat een rechtstreekse trein naar Roosendaal, waar je over kan stappen op een stoptrein die normaal gesproken op Antwerpen Centraal stopt. Door werkzaammheden was dat dit weekend niet en moesten we vanaf een halte met een andere trein naar Centraal – ook geen probleem gezien de treinen echt vaak reden. Een andere optie is om met NS international te reizen vanaf Den Haag, maar wij vonden de stoptrein vanaf Roosendaal meer een vakantiegevoel geven (het gaf echt een heel nostalgisch gevoel de stoptrein) en het was goedkoper! In de stad zelf kan je veel doen, waaronder winkelen, speciaal biertjes drinken, naar de dierentuin en musea bezoeken. Dat laatste hebben wij zelf niet gedaan!

antwerpen city trip hotel

Hotel Indigo

Toen we onze city trip naar Antwerpen boekten, hadden we één eis, het hotel moest mooi zijn en centraal liggen. Mooi was ons hotel zeker en centraal lag het ook. Het ligt namelijk letterlijk naas het centraal station, dus binnen 5 minuten loop je op de Mer – niet mis. Het kamertje was hip ingericht, maar mooi. Een comfortabel bed, tv met netflix en een badkamer met regendouche. Het was ietwat klein, vooral de badkamer, maar meer heb je niet nodig voor één nacht. We hoopten op een bad, want je zou of een bad of een douche hebben, maar geen bad voor ons. We kwamen rond elf uur aan in Antwerpen en gingen de stad in. Rond tien voor drie dachten we in te kunnen checken, maar helaas, het hotel was vrij stipt met inchecken om 15.00. Daarom dronken we een koffietje in de hotelbar, die ook hip was en een mooi terras had op het plein bij het station.

Eten

Ergens een dagje (of twee) naar toe resulteert met mij in één grote vraag: wat gaan we eten? Van te voren had ik best veel gezocht naar leuke tentjes om te lunchen, borrelen en avondeten maar uiteindelijk liep dat anders dan gedacht. We kwamen aan met trek dus aten wafels met Nutella van Australian, lunchten met patat bij ‘t Frites Atelier en als avondeten gingen we naar een pizzeria. We aten bij ‘Da Giovannni‘ hele lekkere pizza’s. Ietwat prijzig, maar het restaurant had meerdere lokalen met elk meerdere verdiepingen en was propvol, de keuze was makkelijk gemaakt. De pizza was dan ook heerlijk. Verder dronken we nog speciaal biertjes in verschillende kroegjes.

antwerpen city trip dierentuin

‘t Eilandje en de Zoo

Zondagochtend wilden we ergens brunchen. In Delft vinden we dit altijd zeer leuk, dus besloten we in plaats van een hotelontbijtje te kiezen voor ergens buiten de deur ontbijten. Dit viel echter een beetje tegen: nergens was er echt een brunch. ‘t Eilandje scheen veel leuke ontbijttentjes te hebben, maar veel was zonder dat het ergens stond aangegeven ook dicht. Best een domper. Uiteindelijk hebben we bij Blend ontbeten – wat lekker maar duur was. Voor 17 euro per persoon kreeg ieder één croissant, één snee brood, een plak kaas, een plak ham, wat jam, een zwarte koffie en 100 ml sinaasappelsap – en moesten we zeer lang wachten. De dierentuin, ofwel de Zoo, was wel leuk! We besloten vrij laat er heen te gaan, waardoor we slechts drie uur hadden om alles te zien. Dit is ruim gelukt. De dierentuin is wel een stuk kleiner dan Blijdorp, maar is leuk ingericht en heeft een leuke wandelroute die je kan lopen!

De city trip naar Antwerpen beviel ons goed. Binnen twee uurtjes stonden we op de Mer en voelde het alsof we echt even ver weg waren. We gingen zelf twee dagen, maar de volgende keer zou ik graag iets langer gaan en niet op een zondag, want veel winkels waren dicht.