Boeken Fit

Recensie over High protein van Hannah Vreugdenhil

Ik ben dol op lekker eten en koken. Door de jaren heen heb ik dan ook heel wat lekkere recepten verzameld. Helaas zijn al deze recepten lang niet altijd geschikt voor als je in een calorie-restrictie eet. Toen Hannah Vreugdenhil dan ook met een receptenboek kwam waarin 56 recepten staan die allemaal voor tenminste 25% uit eiwit bestaan, was ik ook zeer enthousiast. Lees gauw in mijn recensie over High Protein. is dit boek het kopen waard?

Hannah Vreugdenhil – High protein

Voorbeeld van high protein recepten voor het diner

Hannah Vreugdenhil is bekend van o.a. haar bedrijf Doormeal. Doormeal heeft gezonde, eiwitrijke kant-en-klare maaltijden voorkoopt. Deze maaltijden worden o.a. door personal body plan gepromoot omdat ze zeer goede macro’s hebben, gezond zijn maar bovendien lekker. Over het algemeen ben ik fan van de recepten van deze maaltijden omdat het mij helpt in mijn pbp journey. Dus ik was dan ook benieuwd naar de recepten in dit boek.

Dit boek is opgedeeld in verschillende secties. Je kan recepten vinden voor:

• het ontbijt
  • de lunch
  • het diner
  • onderweg
  • snacks
  • desserts

Vooral desserts klinkt aantrekkelijk! Is het mogelijk, toetjes die bestaan uit 25% eiwit?

Inhoud en vormgeving

Het boek zelf is niet zo dik. Dit komt doordat bijna alle recepten maximaal 2 pagina’s innemen. Op één pagina staat telkens een foto van het recept en op de andere pagina staat hoe je het gerecht moet klaar maken. Persoonlijk vind ik dit fijn, want het boek wordt zo een stuk handzamer terwijl de recepten goed te volgen zijn. Er mist geen cruciale informatie mist door de korte teksten. In deze recensie over High Protein zal ik niet ingaan op de recepten, maar je kan wel op de bovenstaande foto zien wat voor recepten er in staan. Als ik de recepten één voor één laat zien, hoef je het boek niet meer te kopen, terwijl Hannah overduidelijk veel tijd en moeite gestoken heeft in het bedenken van originele macro-vriendelijke recepten.

De recepten zelf vind ik inspirerend. Sommige recepten zijn ietwat voor de hand liggend of niet zo eiwitrijk als ik ze graag zou zien, maar het grootste gedeelte van de recepten vind ik erg fijn. Zo staan verschillende ontbijtjes in het boek die ik geweldig vind: apple pie oats, snicker overnight oats, een recept voor gezonde kibbeling en een oreo taart! Je hoort het goed, een gezonde oreotaart die echt lekker is. Een gemiddeld stuk (1/12 van de taart) heeft bijvoorbeeld maar 200 kcal. Top macro’s dus. Het enige nadeel is dat de macro’s die bij elk recept vermeld staan niet altijd kloppen, dus het is wel de moeite waard om dit na te rekenen.

Aanrader?

Ik denk dat deze recensie over High Protein vrij duidelijk maakt wat ik van het boek vind. Ik vind het boek zeker een aanrader, vooral voor degene die opzoek zijn naar gezonde en eiwitrijke recepten. Ben je op zoek naar een kookboek vol lekkere romige risotto’s of chocoladetaarten, dan kan je het boek beter over slaan. Het boek is te koop bij o.a. bol.com en kost €15,99.